Perang Dunia Ke- 3

Home


Bilakah perang dunia ke- tiga? 

Kebanyakan tidak mengetahui bila tetapi gelombang perang dunia ini sudah kelihatan. Antara gelombangnya adalah : 
1. Pengumuman Donald Trump berkenaan Israel. 
2. Pergaduhan Negara arab teluk 
3. Penyerahan pulau Jiran dan Sanafir oleh mesir kepada Saudi 

Semasa perang pertama - Misi adalah untuk memusnahkan kerajaan Turkey Uthmaniah, Berlaku juga perang sejagat menyebabkan tiada negara yang menolong kerajaan Turkey ketika itu kerana masing-masing berperang. Akhirnya kerajaan Turkey Uthmaniyah jatuh. 

Perang Dunia Kedua (Perang Dunia Ke-2 atau Perang Dunia II) ialah peperangan global yang telah berlangsung dari tahun 1939 hingga 1945. Konflik antarabangsa ini membabitkan lebih dari 100 juta orang dari lebih 30 negara di seluruh dunia yang kebanyakannya melibatkan dua pakatan terbesar iaitu Kuasa Bersekutu (perikatan negara-negara pembesar berempat iaitu United Kingdom, Amerika Syarikat, Kesatuan Soviet dan China) serta Kuasa Paksi (perikatan negara-negara Jerman Nazi, Itali dan Jepun), dengan pertempuran di beberapa medan utama yang berlaku secara serentak.Selepas perang ini Amerika diperkenalkan dan naik menjadi negara berpengaruh dunia dan memperkenalkan matawang Dolar dan menguasai dunia. - Sumber Wiki 

Tetapi pada tahun 1969, King faizal telah mengumumkan sekatan minyak ke atas amerika dan sekutu, Ketika itu sentiasa berlaku perang antara tanah arab dan israel. Dia dikatakan penyelamat kepada umat Islam yang terus ditindas. Dia cuma untuk mengukuhkan persaudaraan antara umah islam di mana menubuhkan OIC. Dalam usaha untuk menyatukan umat islam akhirnya beliau dibunuh oleh anak saudaranya sendiri.

Mental-Mental umat Islam terus dijajah dengan pelbagai sudut antaranya: 
 1. Memperkenalkan SPORT. Umat sejagat bergaduh, berbalah kerana sukan.Nilai persaudaraan antara negara Islam dan serumpun semakin jauh. 
2. Politik dan mengamalkan dasar demokrasi. Dalam politik manusia sanggup berbalah dan ada yang sanggup berjauhan antara adik beradik semata-mata pemahaman politik yang berbeza. 
3. Ideologi - Terlalu banyak idealogi-idealogi yang muncul dan masing-masing mahu menegakkan kefahaman masing-masing kehingga bertelingkah. 
4. Drug - Dadah berleluasa untuk memusnahkan fizikal dan semangat umat Islam. 
5. Entertainment - Pengaruh hiburan tanpa sempadan menyebabkan kemungkaran berleluasa dan keimanan sentiasa jauh. 
6.Relationship - hubungan antara negara-negara bersekutu dan hubungan ketenteraan untuk menguatkan lagi pertahanan 

Bibit-bibit perang dunia ketiga semakin hampir di mana US dikatakan merancang untuk merendahkan ekonomi mereka dan sekaligus memberi peluang atau ingin mengeluarkan israel sebagai pemacu dunia.Israel akan muncul dan memperkenalkan edigital yang semakin dan terus meluas penggunaannya sekarang. Mereka turut membina dan memperhebatkan senjata mereka. Banyak senjata-senjata termasuk bom nuklear telah dibina. 

Sumber : 
Utz. Ibnu Rijal 
Wiki

Comments

Popular posts from this blog

Doa untuk membebaskan diri dari Neraka

Surah Amalan : al-Ghafir ayat 44