Raya 2017 - Part 1

Bila masuk bulan ramadhan jer terus fikir persiapan raya kan..Bagi aku dan suami raya tahun ni persiapan peribadi memang ala kadar jer..tahun ni pun tahap kewangan pun teruk semua pun mahal kan..just utk anak2..Untuk aku, jahit sendiri sehelai baju raya daripada kain yang mak aku bagi..Untuk aku baju kurung moden dan untuk si kecik rania baju peplum sedondon..Untuk nampak bling2 jahit manit tuk budak kecik tu...minggu pertama ramadhan dah siap..Kain jer belum beli lagi baju dah siap..



Minggu ni jugak pegi GM klang untuk cari baju untuk si harith dan harraz..baju jalan jer..dapatlah grab 6 helai..tiga helai sorang..tu pun dorg yang pilih sendri nak utraman jer..so beli 2 design baju ultraman dan 1 hard rock.

Untuk mak mertua pulak dia mintak telekung..so belilah sekali..Banyak lagi list yang belum beli
1. kain pelikat pak mertua
2. seluar panjang harith dan harraz
3. kasut, selipar raya ketiga2 anak
4. kain baju rania dan aku
5. baju melayu/jubah untuk ketiga2..

Haihh..pelan2 buat persiapan..harap wet cukuplah..Mula lah berangan kalaulah wet xkan abis dalam bank..alangkan bagusy..


Comments

Popular posts from this blog

Doa untuk membebaskan diri dari Neraka

Surah Amalan : al-Ghafir ayat 44