Anak ke3: Pengalaman bersalin czer kali ke2

7 hari lepas aku selamat melahirkan baby ke3 ku...alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan baby pun dalam keadaan sempurna..syukur alhamdulillah...sama seperti 2 orang anak sebelum ni, hospital umra menjadi pilihan..Tempatnya pun ok dan harga lebih rendah berbanding dengan hospital swasta yang lain...yg penting lagi hospital ade rekod kelahiran yang lepas2..

Dalam pukul 10 lebih aku ditolak masuk ke operation room...tekanan darah tinggi sedikit bukan sbb takut tapi memikirkan suntikan epidural yang sakit tu..selepas semuanya ready dgn peralatan semua tunggu doktor untuk dibedah..separuh badan pun mula tak rasa apa2.. Doktor yang terlibat untuk operation pun masuk.setiap kali nk buat ape2...macam nak suntik ker dia akan inform kat aku..sempat muntah sekali, doktor cakap tu adalah normal..pesakit akan rs loya..bahagian leher agak lenguh dan penat...dada pun rasa cam sesak sebab bb kat atas..daripada pinggan ke kaki memang aku tak rasa pape.. Nk tengok kat cermin lampu pun tak nampak sebab tak nampak..tak boleh pakai spek..last aku dengar doktor cakap nak tolak bb..masa proses jahit, aku dah tak rasa pape..rasa sesak pun dah hilang...sedar2 dah settle semua.doktor cakap semua ok..bleeding pun tak banyak..

Dalam pukul 11.25 pagi selamat melahirkan bb girl seberat 3.41kg.alhamdulillah syukur..dhia khayra rania..sinaran kebaikan dan kesenangan..terima kasih Allah atas anugerah dan amanat ini.. Aku ditolak ke wad semula...dan bermulalah proses berpantang...

Comments

Popular posts from this blog

Doa untuk membebaskan diri dari Neraka

Surah Amalan : al-Ghafir ayat 44